PIERWSZE KROKI
warsztaty aktorskie
Cykl cotygodniowych zajęć aktorskich dla pracowników firm podczas których zapoznają się z
podstawami techniki aktorskiej. Cykl opiera się na grach teatralnych oraz grach impro.
Program zajęć jest różnorodny, oscyluje wokół zagadnień takich jak: umiejętność
koncentracji, relaksacji, odczytywania i nazywania emocji swoich i partnerów, kreatywności
- realizacja zadań aktorskich. Program składa się z czterech części:
1. ZAUFANIE.
Część pierwsza.
Ćwiczenia teatralne na wyobraźnię, które pobudzą kreatywność uczestników, dzięki którym
uczestnicy poczują się swobodnie i nie będą bać się ośmieszenia. W tym ćwiczenia na
zaufanie.
2. WSPÓŁPRACA.
Część druga będzie skupiać się na pracy z partnerem. Uczestnicy będą pracować w parach,
trójkach, aby sprawdzić jakie strategie przetrwania przy pracy w grupie najlepiej działają dla
każdego z osobna. Nauczą się rozpoznawać swoje i innych atuty i trudności.
3. SPRAWDZAM SIĘ.
Część trzecia. W trakcie niej uczestnicy będą pracować indywidualnie nad krótką etiudą,
którą będą prezentować przed resztą grupy. Niezwykle pomocne przy wystąpieniach
publicznych.
4. CZAS NA ODDECH.
W części czwartej uczestnicy poznają różne techniki relaksacyjne, które pomogą w
zwalczaniu stresu.
Kurs może zakończyć się otwartym pokazem pracy warsztatowej. Czas trwania kursu do
uzgodnienia.
“Co trzeci Polak nie radzi sobie z prawidłowym rozpoznawaniem emocji. Ponad połowa
czasem działa pod wpływem emocji, ale tylko 6 proc. potrafi je regulować. Rozwijanie
inteligencji emocjonalnej polepsza kreatywność, pozytywnie wpływa na relacje.”
Marzena Martyniak, założycielka Instytutu Rozwoju Emocji.
warsztatyteatralne.eu
Kurs ten opiera się na Technice Aktorskiej Samforda Meisnera i uczy wychodzić z własnej
głowy, aktywnie słuchać, ufać sobie, reagować szczerze i spontanicznie, a przede
wszystkim ma na celu bycie w świadomym, głębokim kontakcie z partnerem. Najprościej
pisząc, Technika Meisnera daje narzędzia do odczytywania i nazywania emocji swoich i
rozmówcy.
Minimalny czas trwania kursu - 5 spotkań po 3 godziny.
Proponujemy Państwu wzięcie udziału w warsztacie, który ma na celu przygotowanie
przedstawienia z uczestnikami zajęć. Uczestnicy wybierają sztukę nad którą będziemy
wspólnie pracować, np. Tango Mrożka, Mistrz i Małgorzata Bułhakowa lub też wybierają
temat do stworzenia autorskiego spektaklu. Praca będzie podzielona na kilka etapów:
-podstawy aktorstwa,
-bycie w kontakcie ze sobą i partnerem,
-próby sytuacyjne i koncepcyjne,
-premierowy pokaz, który może stać się przyczynkiem do zorganizowania np. wydarzenia
charytatywnego.
Czas trwania warsztatu uzależniony jest od wyboru celu zajęć.
dedykowane przedstawienia - akcje aktorskie - pranki
DEDYKOWANE SPEKTAKLE
Prowadzisz hotel w miejscu historycznym, chcesz dołączyć do oferty niezwykłe wydarzenia jakim jest spersonalizowany spektakl? A może organizujesz event premium i na jego zakończenie potrzebujesz czegoś naprawdę wyjątkowego?
Napiszemy scenariusz na zaproponowany przez ciebie temat, komedię, dramat lub wspaniałe Murder Mystery, i stworzymy spektakl z zawodowymi aktorami.
AKCJE AKTORSKIE
Załóżmy, że przygotowujesz event w temacie sycylijskim, czy nie fajnie by było, gdyby spotkanie otworzył toastem Ojciec Chrzestny? Być może w międzyczasie jego ludzie robiliby interesy, które mogłyby wymknąć się spod kontroli, a uczestnicy byliby naocznymi świadkami dramatycznej akcji. Może chodziłoby o pieniądze, może o miłość, a może o coś jeszcze innego. Tak, czasem chodzi o coś zupełnie innego. Ty wybierasz - my tworzymy nową rzeczywistość, piszemy scenariusz, obsadzamy role, przygotowujemy kostiumy, scenografię , muzykę, a nawet oświetlenie.
Efektem jest stworzenie totalnej atmosfery zaprojektowanego świata oraz kilkugodzinne przedstawienie,
które ten świat wypełni życiem.
Budujemy m. in. historie inspirowane filmami. Możemy przygotować Wam spektakl oparty na: Casino Royale, Śniadania u Tiffany'ego, Powiększenia, Ostatniego Tanga w Paryżu, czy po prostu Dynastii.
PRANKI, czyli żarty, które zrobisz rodzinie, przyjaciołom czy pracownikom firmy. Wymyślimy scenariusz, obsadzimy zawodowych aktorów, zrobimy świetny dowcip oraz nagramy go z ukrycia.
Współpracujemy z zawodowymi scenarzystami, aktorami, scenografami i reżyserami.
umrzesz ze Smiechu
Czy kojarzycie Państwo "Szalone nożyczki" od lat grane w warszawskim Teatrze Kwadrat? Jest to wyjątkowy spektakl, ponieważ na jego zakończenie mają wpływ widzowie. Tak. Widzowie. To oni decydują o tym jak skończy się tamta historia. Ekscytujące, prawda? Nasza komedia charakteryzuje się tym, że w finale, widzowie jako świadkowie morderstwa, decydują o tym jak potoczy się śledztwo, które jest prowadzone przez detektywa. Naturalnie. Możemy na chwilę wcielić się w rolę śledczego, podglądać bohaterów i pomóc zidentyfikować sprawcę.
Taki spektakl o treści kryminalnej z elementami gry towarzyskiej, w Wielkiej Brytanii nosi nazwę
MURDER MYStERY.
Europa. Teraz. Tutaj. Niewykorzystane bogactwo-największe w Polsce złoża iranu. Uranu w sensie. Oraz zagraniczni inwestorzy, którzy po przyjeździe do miasteczka giną w niewyjaśnionych okolicznościach. Razem z kapitałem, z resztą, który mieli zainwestować w okoliczną kopalnię drogocennego pierwiastka. Oraz mieszkańcy Rajska. Którzy przygotowują świąteczną kolację dla rumuńskiego bogacza. Ma zjawić się na kolacji, by dobić targu, wykupić kopalnię i uratować regionalny przemysł. I morderstwo. Które krzyżuje plany wszystkim bohaterom. No może nie wszystkim. Kto? Dlaczego? I po co? Kto widział najwięcej? Kto ma najwięcej informacji? Widz, oczywiście. Bez jego pomocy zagadka nie zostanie rozwiązana. A jeśli nie zostanie rozwiązana, morderstw może być więcej...
Po obejrzeniu trzech kilkunastominutowych scen, które są przygotowane w atmosferze kryminalnej komedii, następuje czwarta część improwizacyjna, podczas której widzowie przesłuchują bohaterów historii, by móc wytypować mordercę. Mają okazję porozmawiać z każdą, żywą jeszcze, postacią i wypytać ją o wszelkie szczegóły. Po tej części widzowie dostają czas na wytypowanie zbrodniarza, by wreszcie dowiedzieć się kto zabił i jakie były jej/jego motywy.
Gra ta w oryginalnej wersji połączona jest z kolacją, każdy z aktów grany jest do poszczególnych części menu na dany wieczór, czyli pierwszy akt prezentowany jest do przystawek, drugi do pierwszego dania, etc.
Oferujemy również wersję jednolitą, która jest grana bez żadnej przerwy.
Całość wydarzenia utrzymana jest w lekkiej i zabawnej formie. W końcu to komedia.
Obsada: Kasia Jaźnicka, Aleksandra Padzikowska, Natalia Pietrasz, Mateusz Wądrzyk.
Zajęcia prowadzimy w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim.
warsztat
Moduły warsztatowe dobrane pod kątem wspierania kompetencji w zakresie występowania publicznego. Warsztat ma przede wszystkim charakter praktyczny i składa się z szeregu ćwiczeń. Zadania mają na celu zbudowanie osobistego doświadczenia, na którym można oprzeć się przygotowując się do wystąpień i szkoleń. Istotnym elementem szkolenia jest informacja zwrotna – udzielana zarówno przez trenera, jak i nawzajem przez uczestników.
A - Występowanie publiczne
Moduł I
Umiejętności warsztatowe
Elementy służące kształtowaniu przekazu w sposób profesjonalny i świadomy.
Komunikacja werbalna:
· dykcja, emisja głosu (elementy) – świadome zarządzanie jakością przekazu werbalnego,
· panowanie nad formą przekazu werbalnego – intencja, kierunki mówienia,
Komunikacja niewerbalna:
· zarządzanie ciałem – świadome pojawienie się, kontakt wzrokowy, wykorzystanie gestu, poruszanie się po scenie,
· zagospodarowanie przestrzeni – dynamika i różnicowanie wystąpienia, wsparcie dla przekazywanych treści i budowania relacji ze słuchaczem.
Moduł II
Budowanie relacji ze słuchaczami
Nawiązywanie kontaktu – elementy pozwalające skrócić dystans, nawiązać osobisty kontakt z grupą. Umiejętność nawiązania dialogu i zebrania informacji od grupy. Środki pozwalające wzbudzić i utrzymać uwagę – język korzyści, aktywizacja słuchaczy. Kontrola aktywności i koncentracji grupy. Budowanie atmosfery. Elementy mające negatywny wpływ na komunikację.
Zarządzanie wizerunkiem własnym, świadome określenie roli występującego pod kątem realizacji celów, osobiste zaangażowanie.
Moduł III
Struktura wystąpienia
Zasady i sposoby przyswajania treści przez słuchaczy. Analiza odbiorcy. Struktura wystąpienia pod kątem skuteczności przekazu, utrzymania uwagi, logiki treści. Wspierające elementy struktury – podział, podsumowanie, ciągłość. Najczęstsze błędy. Rola prezentacji PowerPoint i elementów wizualnych.
Prowadzący - Radek Kaliski
Trener wystąpień publicznych, aktor, redaktor oraz instruktor teatralny. Partner w Karova Communications. W projektach wykorzystuje doświadczenie i umiejętności zdobyte podczas studiów aktorskich, 10-letniej pracy w teatrze, radiu, prowadzenia szkoleń i warsztatów teatralnych, poparte przygotowaniem trenerskim. Ukończył Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (warszawska AT), kursy trenerskie MATRiK, brał udział w wielu warsztatach twórczych. W kontaktach kładzie nacisk na indywidualne podejście, budowanie relacji i partnerstwo. Jest zorientowany na odkrywanie potencjału twórczego i silne wzmacnianie kompetencji komunikacyjnych osób, z którymi pracuje.
Konsultował i prowadził szkolenia dotyczące wystąpień publicznych m.in. dla Banku Citi Handlowy, PZU, Poczty Polskiej, Tauron Polska Energia, Benefit Systems.
B - Warsztat aktorski
Podzielony na cztery części:1. Poznajemy się2. Praca z partnerem3. Praca indywidualna4. Techniki relaksacyjneCześć pierwsza ma na celu nie tylko poznanie się, ale też pomoże w dość szybkim oswojeniu się z osobami, które przed chwilą były zupełnie obce.Ćwiczenia teatralne na wyobraźnię, które pobudzą kreatywność uczestników, dzięki którym uczestnicy poczują się swobodnie i nie będą bać się ośmieszenia. W tym ćwiczenia na zaufanie.Część druga będzie skupiać się na pracy z partnerem. Uczestnicy będą pracować w parach, trójkach, aby sprawdzić jakie strategie przetrwania przy pracy w grupie najlepiej działają dla każdego z osobna. Nauczą się rozpoznawać swoje i innych atuty i trudności.Część trzecia. W trakcie niej uczestnicy będą pracować indywidualnie nad krótką etiudą, którą będą prezentować przed resztą grupy. Niezwykle pomocne przy wystąpieniach publicznych.W części czwartej uczestnicy poznają różne techniki relaksacyjne, które pomogą w zwalczaniu stresu.
Prowadząca - Olga Żmuda.
Urodzona w Opolu. Rocznik 1991. Absolwentka wrocławskiej filii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Współpracuje z Teatrem Układ Formalny z Wrocławia oraz z Teatrem Miejskim w Gliwicach. Na co dzień mieszka w Warszawie. Jest instruktorem teatralnym w Ognisku Teatralnym przy Teatrze Ochoty. Pracuje również jako lektorka i aktorka dubbingowa (współpraca m.in. z warszawskimi studiami NPN, SDI, Muu Interactive).Podróżuje, kiedy nie pracuje. Przeszła m.in Camino Frances (Hiszpania, ok. 800 km) czy Annapurna Circuit Treck (Himalaje, Nepal ok. 280 km). Kocha języki. Biega. Posiada certyfikat nurkowy PADI Open Water Divers.
Szanowni Państwo,
zapraszamy do skorzystania z naszej oferty dla firm. Proponujemy warsztaty trenerskie, aktorskie oraz spektakl na eventy.
Zwierzenia bez/robotnego aktora to prawdziwa opowieść o determinacji w dążeniu do realizacji marzeń. Sceny z życia bezrobotnego artysty, pokazane w spektaklu, są na tyle uniwersalne, że każdy zobaczy w nich obraz samego siebie. O sprawach ważnych i trudnych mówi się tu w sposób lekki i żartobliwy, bez użalania się nad własnym losem. Główny nacisk położony jest na budowaniu atmosfery intymnej relacji bohatera z widzem, przypominającej rozmowę dobrych przyjaciół.
Marcin Zarzeczny, w formie autorskiego monologu, opisuje swoje doświadczenia związane z poszukiwaniem pracy. Zwierzenia... to monodram, który powstał w kuchni bezrobotnego aktora, w ciągu kilku lat został wystawiony ponad 100 razy w kilkudziesięciu miastach Polski, Niemiec, Indii, Islandii i Iranu, a fragmenty scenariusza zostały trzykrotnie opublikowane w amerykańskich magazynach literackich w Chicago.
Jego słodko-gorzka opowieść o wzlotach i upadkach młodego aktora zachwyciła publiczność. Posypały się zaproszenia z miast w całej Polsce. Zarzeczny, teoretycznie bezrobotny aktor, rozpoczął intensywne tournee po kraju. Jego spektakl stał się najgłośniejszym i najczęściej granym monoaktem ubiegłego roku, a on stał się najbardziej zapracowanym aktorem w Polsce. (Karol Mroziński, Wprost, sierpień 2014)
TWÓRCY
tekst, reżyseria, opracowanie muzyczne, wykonanie - Marcin Zarzeczny aranżacja Piosenki Bezrobotnego Aktora - Anita i Bartek Dermontowie
czas trwania - 60 minut
is a real story about a series of events in the life of a certain unemployed artist. It's a tale of determination and the struggle for one's dreams, yet important things are spoken of lightly here, without complaining about the unemployed's fate. The script describes the protagonist's experience looking for a job, with priority given to his reactions as he tries to keep thinking positively and viewing tough situations with humor and distance.This is not a classical piece based on the intricate dramatic build-up. There is, in fact, very little drama in here. What is more important is the creation of an intimate conversational atmosphere between the protagonist and the spectator, similar to that between friends.
"Marcin Zarzeczny's Confessions of an Unemployed Actor proved a fantastic performance. The artist's impressive skills held the audience fascinated with his personality and adventurous search for employment." "Despite the monodrama lasting one hour and a half, the spectators were breathlessly following the protagonist's story about his search for permanent employment in film or theatre, sending hundreds of emails, looking for contacts, and in the meantime earning a living with different means."
"Jobless actor confessions"by Marcin ZarzecznyDuration: 1h
ICELANDIC“Elskum atvinnulausa listamenn!” M. Kubiak, teatrdlawas.pl „Játningar... er mögnuð sýning! Leikur Zarzeczny heillaði áhorfendurna”. Informacjelokalne.pl
“Þrátt fyrir að sýningin tæki einn og hálfan klukkutíma voru áhorfendurnir eins og undir álögum leikarans ”. “Játningar atvinnulauss leikara” er saga um ákveðni og baráttu fyrir draumum. Leikarinn talar um mikilvæga hluti á einfaldan hátt án þess að kvarta. Í handritinu er til dæmis lýsing á atvinnuleit. Þetta er ekki öll sagan því að mikilvægust eru viðbrögð leikarans við slíkum kringumstæðum. Hann reynir aðeins að hugsa jákvætt og að horfa fjarlægur á erfiða reynslu. Sýningunni tekur þátt í Festival of Contemporary Dramaturgy. Tími: 1 tími
/
Chodźcie, fajnie jest